Gyakorló óvódapedagógusként gyakran találjuk szembe magunkat azokkal a kérdésekkel, amik az óvoda és az iskola közötti átmenet kapcsán foglalkoztatják a szülőket. 

Például, hogy a magas csoportlétszám mellett, a különböző képességi szinteken álló gyermekek egyformán fel tudnak készülni a rájuk váró kihívásokra? Tudnak majd figyelni? Megértik az összefüggéseket? Elboldogulnak a számok világában? Megy majd az olvasás? Megértik a hallott szöveg lényegét? Nem lesznek túl izgágák? Megtalálják a helyüket az új közösségben?

Sajnos tudjuk, hogy a kezdeti lelkesedést hamar lerombolja néhány kudarcélmény. Az iskolába készülő lelkes kisdiák hamar a múlté, ha nem tud lépést tartani a ráváró kihívásokkal. 

Mi hiszünk abban, hogy játékos módszereinkkel segítséget tudunk nyújtani a lelkes „kisdiákoknak” abban, hogy a kezdeteken olyan könnyedén billenjenek át, mintha egy LIBIKÓKÁN ülnének.

A kiscsoportokban zajló, folyamatos és tudatos foglalkozások, megtornáztatják, beolajozzák a különböző részképesség területeket, így nagy segítséget jelenthetnek az iskolakezdés során. 

Amennyiben a LIBIKÓKA iskola-előkészítő programot, vagy foglalkozásokat választja gyermeke számára, akkor az elkövetkező 8 hónap alatt, az alábbi területeken fogunk dolgozni:

  • az írásmozgás-koordináció, 
  • beszédhanghallás,
  •  relációs szókincs, 
  • elemi számolás, 
  • tapasztalati következtetés, 
  • tapasztalati összefüggés-megértés 
  • szocialitás
Alcímsor hozzáadása (2)

A foglalkozásokat kiegészítjük egy alapozó mozgásfejlesztő tornával, ahol a fejlődéstani nagymozgások és egyéb, mozgásformák segítségével érésre ösztönözzük az idegrendszert, fejlesztjük a nagymozgásokat, az egyensúlyérzéket, a rugalmasságot, a testsémát, a laterális dominanciát és még számos területet.   Ezen felül a program során kitérünk mindazokra a képesség területekre, amelyekkel a gyermekek testi-lelki-gondolkodási érettségét elősegíthetjük. 

Ilyenek például: 

  • a nagy és a finommozgások összerendezettsége, 
  • a kialakult ceruzafogás, 
  • a kéz dominancia biztos meghatározása, 
  • a látás és a hallás illetve a keresztcsatornák megfelelő működése. 
  • A testséma megfelelő megítélése, 
  • a téri tájékozódás megléte, 
  • a szerialitás felismerése, 
  • a Gestalt-látás biztos kialakulása, 
  • az önmagáról szerzett alapvető ismeretek gyarapítása.

A foglalkozások során fontos célunk, hogy a gyermekeknek pozitív viszonyulása alakuljon ki a Libikóka iskolaelőkészítő-programhoz. Az új ismeretek elsajátítása és alkalmazása során tapasztaljanak meg minél több sikerélményt, növekedjen önbizalmuk, fejlődjön szociális érzékenységük és készségük. 

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ: Pavelka Klaudia tel: 06 70 363 4718, Müller Anita: 06 20 516 5513

Akik a foglalkozásokat vezetik

blank

Müller Anita

Szakmai vezető, óvodapedagógus, mozgásterapeuta
blank

Pavelka Klaudia

Animátor, óvodapedagógus

A weboldalon cookie-kat ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.

Ezek a cookie-k szükségesek ahhoz, hogy a webhely működjön, és nem kapcsolható ki a rendszerünkben.

Az oldal működtetéséhez az alábbi technikai cookie-ek szükségesek
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Összes tiltása
Összes engedélyezése