Gyakorló óvódapedagógusként gyakran találjuk szembe magunkat azokkal a kérdésekkel, amik az óvoda és az iskola közötti átmenet kapcsán foglalkoztatják a szülőket.
Például, hogy a magas csoportlétszám mellett, a különböző képességi szinteken álló gyermekek egyformán fel tudnak készülni a rájuk váró kihívásokra? Tudnak majd figyelni? Megértik az összefüggéseket? Elboldogulnak a számok világában? Megy majd az olvasás? Megértik a hallott szöveg lényegét? Nem lesznek túl izgágák? Megtalálják a helyüket az új közösségben?
Sajnos tudjuk, hogy a kezdeti lelkesedést hamar lerombolja néhány kudarcélmény. Az iskolába készülő lelkes kisdiák hamar a múlté, ha nem tud lépést tartani a ráváró kihívásokkal.
Mi hiszünk abban, hogy játékos módszereinkkel segítséget tudunk nyújtani a lelkes „kisdiákoknak” abban, hogy a kezdeteken olyan könnyedén billenjenek át, mintha egy LIBIKÓKÁN ülnének.
A kiscsoportokban zajló, folyamatos és tudatos foglalkozások, megtornáztatják, beolajozzák a különböző részképesség területeket, így nagy segítséget jelenthetnek az iskolakezdés során.
Amennyiben a LIBIKÓKA iskola-előkészítő programot, vagy foglalkozásokat választja gyermeke számára, akkor az elkövetkező 8 hónap alatt, az alábbi területeken fogunk dolgozni:
- az írásmozgás-koordináció,
- beszédhanghallás,
- relációs szókincs,
- elemi számolás,
- tapasztalati következtetés,
- tapasztalati összefüggés-megértés
- szocialitás
A foglalkozásokat kiegészítjük egy alapozó mozgásfejlesztő tornával, ahol a fejlődéstani nagymozgások és egyéb, mozgásformák segítségével érésre ösztönözzük az idegrendszert, fejlesztjük a nagymozgásokat, az egyensúlyérzéket, a rugalmasságot, a testsémát, a laterális dominanciát és még számos területet. Ezen felül a program során kitérünk mindazokra a képesség területekre, amelyekkel a gyermekek testi-lelki-gondolkodási érettségét elősegíthetjük.
Ilyenek például:
- a nagy és a finommozgások összerendezettsége,
- a kialakult ceruzafogás,
- a kéz dominancia biztos meghatározása,
- a látás és a hallás illetve a keresztcsatornák megfelelő működése.
- A testséma megfelelő megítélése,
- a téri tájékozódás megléte,
- a szerialitás felismerése,
- a Gestalt-látás biztos kialakulása,
- az önmagáról szerzett alapvető ismeretek gyarapítása.
A foglalkozások során fontos célunk, hogy a gyermekeknek pozitív viszonyulása alakuljon ki a Libikóka iskolaelőkészítő-programhoz. Az új ismeretek elsajátítása és alkalmazása során tapasztaljanak meg minél több sikerélményt, növekedjen önbizalmuk, fejlődjön szociális érzékenységük és készségük.
TOVÁBBI INFORMÁCIÓ: Pavelka Klaudia tel: 06 70 363 4718, Müller Anita: 06 20 516 5513